Over Haflingers > Vragen

help..?

(1/2) > >>

ansjuh89:
Mijn zusje en ik willen een haflinger kopen. Daarvoor zijn we op zoek gegaan naar plek waar die kan staan.
Die plek hebben we gevonden, bij een boer hier vlakbij [zuid-holland in hazerswoude.
Maar hij mag in de winter niet buiten blijven staan vanwege het vertrappen van het gras.
Hij heeft ergens anders 2 schuren waar die dan komt te staan.

Voor de zomer vraagt hij ?100,- [terwijl hij dan helemaal niet op stal staat]
En voor de winter vraagt hij ?150,- inclusief stro en hooi

Voor biks zorgen we zelf.
Is het teveel wat hij vraagt? Wat zijn de kosten van hooi en stro los van elkaar per maand?
Ik heb het idee dat als we zelf voor biks, stro en hooi zorgen dat we goedkoper uit zijn klopt dit?
Hij zei dat hij zich niet aan de manege prijzen wilde houden want dat is teveel voor wat je er voor terug krijgt.
Maar 150 zit toch al aardig in de buurt.
Kan iemand die er verstand van heeft mij helpen?
Wat betalen jullie voor ongv dezelfde situatie als wij zitten?

Marjanneke:
Als je het vergelijkt met wat ik betaal aan stallingsgeld in de maand,
Dan vind ik die boer erg duur.

ik betaal 150 euro in de maand.
En daarvoor heb ik een binnen bak 2 buitenbakken een kleine en een grote.
verder zit bix bij de prijs in en hooi of kuil ook, en stro mag je zo pakken.
Verder hebben wij ook nog een kantine en toilet,

Misschien kan je nog eens goed om je heen kijken, of er verder niet meer pensionstalling bij jullie in de buurt is.
Want als je zelf ook nog bix moet kopen ben je inderdaad veel duurder uit.

Succes, groet Klaaske

ansjuh89:
Hoi,
Jij hebt het goed voor elkaar daar. :P
We gaan er aankomende vrijdag weer even heen om het over de prijs te hebben.
(Hij zei wel dat er wel wat vanaf kan, maar dat kan 1 of 30 euro zijn)

En of die in de zomer bij hem achter kan staan, want dat moest die eerst met iemand overleggen, maar hoop dat die daar waar de stalling is ook nog weiland heeft, want ik laat me paard niet de hele winter en zomer op stal staan. Maar lijkt me wel dat die nog land heeft daar want er kwamen ook nog wat logeerpaarden te staan en die moeten ook naar buiten kunnen.
Maar bij deze boer achter loopt een spoor en hij zegt dat de mensen in de trein gaan klagen als ze zien dat in de winter paarden buiten staan. Dat is toch triest. Die mensen denken [wij zouden het koud hebben al stonden we buiten in een weiland in de winter, dan hebben die paarden dat ook]
Maar als hij niet tot een redelijke prijs kan komen dan gaat het bij hem gewoon niet door, laat me niet blut worden terwijl dat niet nodig is.
We hadden het aan nog iemand anders gevraagt hier vlakbij maar die moest er ook nog ff over nadenken. En we hebben ook nog pensionstal vlkabij maar die vragen ?255 per maand. Dat is al helemaal belachelijk veel. Dan doen ze wel veel voor je maar dat doe ik dan liever zelf.
Groetjes

orpha_star:
255 euro op een stalling vind ik best normale prijs (bij ons is dit 350euro) maar dan moet je op de stalling niks meer kopen ook normaalgezien en heb je alles wat je moet hebben.

wat de boer vraag vind ik ook redelijk veel.
ik sta op prive stalling en betaal in totaal met mn 2 paarden 180euro stalling (hooi,water,buitebak,weidegang,stroom,zadelkast,leem) eten koop ik zelf mits het nog jaarlingen zijn en zij vragen 50euro in de maand per paard als je bij hen eten koopt.

hier bij ons is het 4-7euro per baal hooi (kweet niet precies hoeveel kg dat dit is)maar wij nemen dit van de manege omdat die dat in grote hoeveelheid kopen en goedkoper is . idem bij de boer daar zal die ook veel goedkoper aangeraken mits hij er veel nodig heeft waarschijnlijk wel voor zn andere dieren.

anders kan je eens navragen bij andere boeren hoeveel ze vragen voor een baal hooi en het eten enzo uitrekenen. (onze 2 veulens krijgen in de winter 2x 3kg, dus per volwassen denk ik 4-5 en in de zomer 1x savonds. zo kan je het ongeveer beetje uitrekenen.

Lanita:
Wat ik betaal in de maand;

100 euro kale huur.
Dan heb ik een ruime stal met voerbak, waterbak enz.
Er is een ruime buitenbak tot mn beschikking.
een poetsplek, een kast voor mn spullen,
en een hok voor mn brokken, stro en hooi.
& natuurlijk een hoop gezelligheid.

Voor stro, brokken en hooi moet ik zelf zorgen.
Maar de buren van de stalling verkopen hooi en stro.
Voor een baaltje hooi betaal ik 2,50, en voor een baaltje
stro ook.
1x in de 3 weken ofzo komt mn vader of oom
en dan halen we een kar vol stro en laden we dat in het hokje.
Hooi komen de buren 1x in de 3 weken een groot pak brengen.
Uitmesten en voeren moet je zelf doen.
's ochtends wordt er wel gevoerd, dan zet ik het gewoon klaar voor de staleigenaar, en dan geeft hij het.
De paarden gaan ook elke dag minstens 1? uur naar buiten.

In de zomer staat Lanita dag en nacht op de wei.
Dat kost 50 euro per maand.
Op zaterdag heb ik les, en dan haal ik haar vrijdags al
op van de wei en dan laat ik haar 1 nachtje op stal staan.
Zodat ze niet met een grasbuik een zware dressuurles hoef te lopen.
Zomers rijdt ik gewoon in de wei, want die ligt niet bij de stallen
maar een stuk verderop.

Ik ben tevreden voor wat ik betaal.
Lanita heeft het daar naar haar zin, en ik ook.
Het is niet super luxe maar alles wat we nodig hebben is er.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie