Over Haflingers > Haflinger babbel

nakomelingen amor van kwistegelt

(1/2) > >>

orpha_star:
hallo ik weet niet of dit hier hoord, ik heb een merrie veulen van amor, en ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die een veulen hebben van amor?
en hoe die zijn in omgangs enzo?

orpha is namelijk heel lief en leergierig en heeft de ruime draf zeker mee gekregen van der vader vind ik persoonlijk, ze kan soms echt show geven als ze losloopt.
ze is supper lief,heel nieuwsgierig,wilt wel bij alles als 1ste zijn, ze is tegenover mn welsh ruin de baas en kan het niet verdragen als die eens keer bv als 1ste uit de wei gehaalt word of geborstelt, dan loopt ze gestoort.
tegenover volwassenen paarden laat ze haar doen (wat eigenlijk logies is ze is de jongste)

Lanita:
nee, ik niet.
ook nog nooit van die hengst gehoord.. :-\

orpha_star:
dit is amor

dit is zn stamboek:
http://www.hethaflingerforum.nl/hengsten.php?hengst=Amor%20van%20Kwistegelt&nummer=Hf.23512.K

amor is 1.47m, geb. 2000

Amor is als veulen kampioen geworden bij de hengstveulens met een 1a premie.

In 2003 is Amor goedgekeurd als dekhengst.

In 2006 is hij goedgekeurd op zijn afstammelingen.
Zijn nakomelingen vielen zeer positief op door hun bewegingen.

Amor toont in beweging een mooie houding.Zijn stap en draf zijn ruim en krachtig.

dit is de site van hem:
http://www.haflingerhofgi-ro.com/amor.html

Lanita:
Wat een knapperd, maar het is eigenlijk gewoon die manenbos
en die mooie kleur wat hem mooi maakt, qua bouw vind ik hem
niet super fantastisch.

& die peesjes heb ik ook voor Lanita, echt
Haflingerpeesjes vind ik het  ;)

orpha_star:
ja heb onder tss al hoord op een andere site, dat er niet veel fokkers mee willen dekken omdat die klein is, ook nog iemand gevonden met de vader van amor en zij kent er nog 2of 3 en hij schept grote veulens met een inorm lief en leergierig karakter, en zijn naarschijnt heel fijn om mee te rijden. als ik me niet vergis (kzal moeten kijken) is haar haf 1.53 groot geworden ( is 4jaar als ik me niet vergis)

ik vind hem knap,heb ook al mooiere gezien zoals sultan vind ik echt een pracht beestje, maar zn veulens zijn naar schijnt dominant (heb iemand ontmoet met hem als vader) ik wou normaal met de tijd orpha door hem laten dekken, maar heb hoord dat die in 2010 op pensioen gaat

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie