Diversen > Overige Foto's
Foto's plaatsen, lees dit svp eerst
(1/1)
Louis:
Omdat ik nu toch wel heel regelmatig foto's werkend moet maken hier even een sticky...
Hoe plaats ik foto's?
Foto's verkleinen
Je moet allereerst je foto's verkleinen, anders worden ze (heel lelijk) verkleind door het forum. Dit kun je doen met het allersimpelste programma dat er is: Paint.
Even met afbeeldingen erbij, om het n?g gemakkelijker te maken
vervolgens vul je in hoeveel % het resultaat moet worden (t.o.v. het origineel). 25% is over het algemeen een goed formaat
Je doet vervolgens opslaan als... (anders zit je met die verkleinde foto ) en let erop dat het in JPG/ JPEG wordt opgeslagen, paint wil namelijk graag afbeeldingen in Bitmap opslaan. Dit is echter een heel groot formaat, en laadt dus zeer langzaam!
Nu moet je je foto uploaden
Dit kan op verschillende manieren en bij verschillende sites, ik pak de drie meestegebruikte er even uit
Imageshack
ga naar www.imageshack.us
Hier wijst het zich vanzelf Wanneer je je foto geuploaded hebt, kies je voor: hotlink for forums (1). Handig: je hoeft nu bij het plaatsen geen haken. Het probleem nu is dat het linkje niet werkt. Daarom moet je eerst het = teken veranderen in een klein streepje: -.
Ook moet je achter de link, maar nog voor de [/img] .jpg typen.
Photobucket
www.photobucket.com
Ook deze site werkt voor zich. Naar mijn idee de makkelijkste, je kunt je foto's makkelijk indelen in groepen, en als je de foto online hebt gezet kun je de onderste link pakken waar de img-haken al aan zitten waardoor je ze rechtstreeks kunt plakken op het forum en er verder niets meer aan hoeft te doen.
Mochten er nog vragen zijn kan je ze hier plaatsen maar kijk eerst of je er ?cht niet uit komt om het overzichtelijk te houden!
Voordat je op OK klikt, druk nog even op "voorbeeld" zodat er geen topics komen waarvan de foto's niet werken. Dit scheelt een hoop werk!
Omdat nu naar mijn idee alles duidelijk is worden topics waarvan de foto's niet werken of de foto's te groot zijn direct verwijderd.
Navigatie
[0] Berichtenindex
Naar de volledige versie