Diversen > Babbelhoek
mager=groeien
orpha_star:
hallo,
''omdat ze hem nog niet dikker laten worden want dan groeit die niet in de hoogte maar in de breedte en wil liever een iets ggroter paard dan 1die alleen in de breedte groeit. ''
wat vinden julie daar van? op de foto bij het paard zag je echt de ribben en de benen lichtjes uitsteken, het paard is een jaarling en ze zee ook dat dit normaal is bij een jaarling (maar het gaat vooral om: als je paard magerder is groeid die in de hoogte,is die dikker in de breete)
hebben julie dit al hoor???
Lanita:
Ik snap niet wat je bedoelt ???
orpha_star:
--- Citaat van: Lanita op 13 augustus 2009, 20:47:49 ---Ik snap niet wat je bedoelt ???
--- Einde van citaat ---
ja ik zag iemand op een site en die zee ze laten mijn paard mager omdat die dan gaat groeien in de lengte, en dat dit normaal is bij een jaarling dat die mager is (bij het paard zag je wel de ribben en de botten lichtjes uitsteken)
dus eigenlijk bedoel ik als jaarlingen mager zijn worden ze groter
Lanita:
Jaarlingen zijn idd vaak dunner omdat ze veel groeien.
Maar daarom moet je natuurlijk wel genoeg voeren, zodat ze tijdens het groeien niet extreem mager worden, en nog energie overhouden voor het verharen e.d.
Met jaarlingen moet je dus zorgen dat ze onbeperkt voeren hebben en ze dus kunnen eten wat ze nodig hebben.
orpha_star:
ja idd ze zijn wat magerder dan een volwassen paard, maar tot de ribben zicht baar zijn en de botten lichtjes uitsteken is toch niet normaal bij een jaarling?
alle als ik het vergelijk met de mijne.
maar tga meer om de stelling "als ze mager zijn groeien ze inde hoogte zijn ze wat dikker worden ze minder groot"
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie