Auteur Topic: gestruikeld en toen gevallen.  (gelezen 542 keer)

Offline lontjuhhh

• Jaarling
  • **
  • merlina (L)
gestruikeld en toen gevallen.
« Gepost op: 04 augustus 2009, 16:00:36 »
gister had ik les gehad en reed ik naar huis, toen struikelde ze denk ik en viel ze op dr knie?n.
ik ben er gelijk afgegaan en zag dat ze een wondje op dr knie had. toen ben ik ff gaan draven kijken of ze kreupel dit deed ze niet, maar toen viel ze weer bijna maar dat kwam omdat er een steentje in dr hoef zat. daarna liep ze weer gewoon goed naar mijn beeld. heb dr nog ff laten draven voor de zekerheid. toen ik thuis was heb ik gelijk acederm spray ( of hoe je dat ook maar schrijft ) op het wondje gedaan. mijn haf is 19 en gewoon gezond ( sportpredikaat, stermerrie, heel lang fokmerrie geweest, sinds een jaar niet meer want ik heb dr nu een jaar ). maar ik vroeg me af wat betekent dit of is het gewoon dat ze niet oplette want ze struikeld bijna nooit en als ze struikeld valt ze niet. nu reed ik wel met een beetje lange teugels maar ben gewoon erg geschrokken hierdoor... :-[
wie heeft hier ervaring mee ?

gr. lontjuhhh

Offline Lanita

• 2 Jarige
    • Lanita's weblog
Re:gestruikeld en toen gevallen.
« Reactie #1 Gepost op: 04 augustus 2009, 17:39:37 »
In september ben ik ook onderuit gegaan met lanita.
We waren aan het galoperen en we waren op het eind en toen kwam
iemand nog even langs me op geracet, dus lanita vloog weer
in de sprint.. en toen kwam er een stuk asfalt(normaal stappen we daar allang ::)) en daar gleed ze overheen.
ik had minder geluk, lanita was kreupel, had n zere knie, en ik moest 3 x per dag stappen op de weg, afspuiten en antibiotica&pijnstillers 2x per dag geven.

Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. :-\
Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Waarschijnlijk is je Haf gewoon moe geweest, of heeft
niet opgeled, kan gebeuren. ;)
Lanita & Timo

Offline lontjuhhh

• Jaarling
  • **
  • merlina (L)
« Reactie #2 Gepost op: 04 augustus 2009, 18:27:54 »
nou ik was aan het stappen gelukkig.
maar ik ben echt geschrokken ik dacht misschien is het wel dat ik niet meer mag rijden ofzo.. :-[
nee maar ik ben wel bang dat ze weer struikeld en dan weer valt. dat is wel beetje eng.. maja ik denk inderdaad dat ze moe was maar ook niet oplette. hoop ik :-\
bedankt voor het informatie geven  :-*

Offline Lanita

• 2 Jarige
    • Lanita's weblog
« Reactie #3 Gepost op: 04 augustus 2009, 18:38:33 »
maar ik ben echt geschrokken ik dacht misschien is het wel dat ik niet meer mag rijden ofzo.. :-[
nee maar ik ben wel bang dat ze weer struikeld en dan weer valt. dat is wel beetje eng.. maja ik denk inderdaad dat ze moe was maar ook niet oplette. hoop ik :-\
Ik was ook heel erg geschrokken hoor.
Ik had toen echt een pechweek, had uitslag want had n alergiese reactie wat ik nog noooit gehad had ???
Dus zag dr niet uit, en ik was jarig dat weekend(was trouwens bijna september:P) en lanita ging onderuit dus was feest bij mij. :( :(

Hoe gaat 't nu met dr?
Lanita & Timo

Offline lontjuhhh

• Jaarling
  • **
  • merlina (L)
« Reactie #4 Gepost op: 05 augustus 2009, 17:33:37 »
Ik was ook heel erg geschrokken hoor.
Ik had toen echt een pechweek, had uitslag want had n alergiese reactie wat ik nog noooit gehad had ???
Dus zag dr niet uit, en ik was jarig dat weekend(was trouwens bijna september:P) en lanita ging onderuit dus was feest bij mij. :( :(

Hoe gaat 't nu met dr?

ik heb dr gister gelongeert en alles ging eigenlijk goed alleen ze was moe toen ik klaar was. gapen en gezweet maar toen was het ook al 21.15 of later en ga nu straks rijden ik denk dat het gewoon een mengel was dat ze moe was het warm was en ik en zij niet echt oplette. want ik rij dan sinds een tijdje ( mei ong. ) echt dressuurmatig en eerst gewoon een beetje van wat ik kon en heel recreatief. dus denk wel dat dat voor haar ook erg omschakelen is.. :-[ en dat ze gewoon moe was heb het wel opgebouwd hoor met dat rijden. naja ik hoop gewoon echt dat t niet weer gebeurd en ga gewoon echt goed opletten en zo.

Offline Lanita

• 2 Jarige
    • Lanita's weblog
« Reactie #5 Gepost op: 06 augustus 2009, 13:43:31 »
Ja, lanita moest ook ontzettend omschakelen.
Ik reed ook altijd recreatief met dr.
De eerste 2 maand dat we dressuurlessen reden
was ze  ook altijd doodmoe na een les, paard gebruikt gewoon
heel andere spieren. en ze moeten zich natuurlijk ook concentreren.
Lanita & Timo

Offline lontjuhhh

• Jaarling
  • **
  • merlina (L)
« Reactie #6 Gepost op: 06 augustus 2009, 13:50:11 »
het komt vast wel goed  :-\
maar toch schrik je je kapot en ik denk dat ik de volgende keer zelf nog beter moet opletten en ook gewoon nog wat eerder gaan stappen in de les ofzo... ???
naja komt wel goed denk.. :P

groetjes lontjuhhh

Offline laurasilas

• Veulen
  • *
Re: gestruikeld en toen gevallen.
« Reactie #7 Gepost op: 23 april 2010, 20:29:56 »
ik ben keer gevallen toen me pony struikelde toen maakt die een koprol overmij heen,
want ik reed met te lange tuigels
dus je kunt beter je teugels er een beetje bij houden in bos en goed kijke waar je rijdt
xx