Auteur Topic: Wat heb je gedaan met je haflinger vandaag  (gelezen 1422 keer)

Offline Lanita

• 2 Jarige
    • Lanita's weblog
Re:Wat heb je gedaan met je haflinger vandaag
« Reactie #15 Gepost op: 22 juli 2009, 11:44:22 »
Lekker gesprongen en gedressuurd.
het ging heerlijk! ze liep netjes over haar rug en heerlijk ontspannen, ook in de galop! :D
Ik helemaal blij, want dat vind Britt nog wel moeilijk.
Daarna heb ik dr lekker afgespoeld.
Uiteindelijk was ik natter dan zijzelf, want ze ging uit de straal drinken en ging daarna met dr mond vol water op mn schouder hangen, haha.

Britt wordt ook een dressuurhaf, net als lanita. ;D
Springen vind lanita ook heel gaaf, alleen ik durf niet hoger als 80 cm :P heb springangst:P

Lanita kan 1,10 springen, nu ik nog.. :-\

Ja! eindelijk na een jaar tobben gaat het nu goed met dressuur, nu nog zijwaarts leren etc. maar ik heb liever dat ze eerst netjes over haar rug en ontspannen leert lopen. :)
Vorig jaar kon ze nog helemaal niets, ook niet een rondje galloperen ofzo dus ik ben wel trots op mn kleine puber. x)

Ikzelf durf ook niet te hoog, samen met Britt heb ik pas geleden 1.10 gesprongen, ons record met mij erop. :D
Los kan ze zeker over 1.30 M , maar dat ga ik dus niet proberen met mij erop. :p

Wow, goed van brittje. ;)
Ik heb eigenlijk nooit hoger als 1.10 m geprobeert.. niet met vrijspringen & met gewoon springen met iemand erop ook nooit
hoger geprobeert.. ???

Wel springt ze er altijd makkelijk overheen.
1.30? ik weet niet of lanita dat gaat halen ze is zelf maar 1.40 m
ongeveer..
Lanita & Timo

Offline Nici

• Veulen
  • *
  • Britt <3
« Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2009, 12:37:33 »
Lekker gesprongen en gedressuurd.
het ging heerlijk! ze liep netjes over haar rug en heerlijk ontspannen, ook in de galop! :D
Ik helemaal blij, want dat vind Britt nog wel moeilijk.
Daarna heb ik dr lekker afgespoeld.
Uiteindelijk was ik natter dan zijzelf, want ze ging uit de straal drinken en ging daarna met dr mond vol water op mn schouder hangen, haha.

Britt wordt ook een dressuurhaf, net als lanita. ;D
Springen vind lanita ook heel gaaf, alleen ik durf niet hoger als 80 cm :P heb springangst:P

Lanita kan 1,10 springen, nu ik nog.. :-\

Ja! eindelijk na een jaar tobben gaat het nu goed met dressuur, nu nog zijwaarts leren etc. maar ik heb liever dat ze eerst netjes over haar rug en ontspannen leert lopen. :)
Vorig jaar kon ze nog helemaal niets, ook niet een rondje galloperen ofzo dus ik ben wel trots op mn kleine puber. x)

Ikzelf durf ook niet te hoog, samen met Britt heb ik pas geleden 1.10 gesprongen, ons record met mij erop. :D
Los kan ze zeker over 1.30 M , maar dat ga ik dus niet proberen met mij erop. :p

Wow, goed van brittje. ;)
Ik heb eigenlijk nooit hoger als 1.10 m geprobeert.. niet met vrijspringen & met gewoon springen met iemand erop ook nooit
hoger geprobeert.. ???

Wel springt ze er altijd makkelijk overheen.
1.30? ik weet niet of lanita dat gaat halen ze is zelf maar 1.40 m
ongeveer..

Onze omheining is 1.30/1.35 M en daar springt ze met gemak over heen  x)
Britt is natuurlijk wel een stukje groter ( 1.50 M )
Maar ik spring niet zo heel vaak met dr, omdat ze als ze druk is altijd overdreven gaat doen en als ze dan niet door mag racen gaat ze stijgeren etc.
Dus is gecontroleerd springen met haar nogal moeilijk. :+

Boe, :D
Vergeet niet in mijn topics te kijken!!
Britt <33

Offline orpha_star

• Veulen
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 26 juli 2009, 15:11:40 »
nog niet echt veel, als ik naar haar ga hou ik me vooral bezig met beetje grond werk en laten wennen aan alles.
zoals gisteren, heeft ze voor het 1ste een winterdeken eens aan had om het gevoel te leren kennen was echt supper ze bleef mooi staan (in begin verschoot ze wel van de riempjes maar was snel weer gekalmeert) had niet gedacht dat ze haar zo ging laten doen, heb alles kunnen dicht doen :)

bij mn ander veulen is het laten wennen aan alles heel belangrijk, die is vroeger mishandelt geweest en daar zijn we ja nu alles aan het opnieuw leren bij hem.

voor de rest speel ik er een beetje mee zit ik er wat bij in de weide, doe ik de stal en trek ik veel foto ;D

Offline Marjanneke

• Moderator
« Reactie #18 Gepost op: 28 juli 2009, 22:59:25 »
Gister even aan pleasure en reining ge daan op mijn haf.

En vandaag heb ik dressur gereden op mijn bijrijdhaf.

Kennis van mij heeft deze haf sinds kort gekocht, en komt bij een fokker weg in kootstertille.
een leuke haf van 1.40 hoog, deze ben ik wat aan het doorrijden voor hun, heb vandaag dus voor het eerst losgereden, en het ging super.
We moeten allebei nog een beetje aan elkaar wennen.

Offline Lanita

• 2 Jarige
    • Lanita's weblog
« Reactie #19 Gepost op: 28 juli 2009, 23:28:23 »
Heb vandaag op Lanita gereden.
even gedressuurd, en daarna nog even gesprongen in
de wei over de boomstam.
Was leuk.
Foto's komen binnenkort ;D
Lanita & Timo

Offline Marjanneke

• Moderator
« Reactie #20 Gepost op: 26 augustus 2009, 18:10:42 »
Maandag heb ik een buitenrit gemaakt samen met een stalgenoot van mij, en gister heb ik les gehad op mijn bijrijd haf.

Offline angeloN

• Nieuwe Gerbruiker
  • *
Re: Wat heb je gedaan met je haflinger vandaag
« Reactie #21 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:21:14 »
Ik heb vandaag lekker met mij Haflinger een rondje gemaakt over het strand in Belgie, bij Knokke! Super leuk om daar even een rondje te maken, ze hebben er ook mooie mogelijkheden om je Haflinger te stallen in een manege in de buurt van het strand! Ik ben daar voor twee daagjes geweest, ik heb goedkoop een verblijf kunnen vinden via deze aanbieder! Het weer was de tweede dag wat minder, maar het mocht niet baten! Ben blij dat ik ben geweest, binnenkort willen we een keertje naar de Franse kust toe!:D

Offline Jana en Billy

• Nieuwe Gerbruiker
  • *
Re: Wat heb je gedaan met je haflinger vandaag
« Reactie #22 Gepost op: 29 januari 2012, 21:45:25 »
Vandaag was het echt een super leuke dag! :)
Vanochtend ben ik vroeg moeten opstaan, omdat ik samen met iemand anders de stallen moest doen :)
Alle paarden in de manege voeren, water geven, sto geven, en alle gangen vegen.
Het is een hele klus maar hoe meer we het doen, hoe sneller het gaat :)

Daarna heb ik in de les gereden met Billy.
Het was heel leuk en Billy deed erg zijn best:)
Lichtjes aan begint hij veel zachter te worden in zijn mond en hij loopt nu ook al veel meer ontspannen dan in het begin :)
Kwas echt blij!

In de namiddag heb ik hem dan nog eens in de piste losgelaten, hij was in form ook al had hij 's ochtens al gereden :)
Hier enkele foto's:

groetjes Jana en Billy :)