Auteur Topic: Hij ligt in de wei  (gelezen 300 keer)

Offline Adelien

• Nieuwe Gerbruiker
  • *
Hij ligt in de wei
« Gepost op: 16 mei 2011, 13:39:31 »
Hallo,

Ik ben Adelien en heb sinds een maand een super haflinger gekocht.
Hij is vier jaar en schrikt van niets.
bij de vorige eigenaars heeft hij meestal in de stal gestaan in een manége. Maar nu mag hij bij ons dagelijks op de wei (van rond 6 u smorgens tot 17u)
Nu hebben omstaanders van de weide gemeld dat hij veel plat ligt (zoals je veelal ziet bij een veulen). Men dacht dat hij dood was. De eigenaares van de weide heeft haar botten aangetrokken en in de weide gegaan. Ze heeft op zijn poep geslaan en toen stond hij recht. Moet ik me zorgen maken? Of is dit gewoon genieten dat hij doet.

groetjes, Adelien
Horsepower -> The best that you can get! x3

Offline Waldylover

• Nieuwe Gerbruiker
  • *
Re: Hij ligt in de wei
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2011, 17:26:27 »
zou je niet zo veel zorgen maken, als hij gewoon lekker plat ligt in de wei.
Dat zie ik meerdere paarden doen als het zonnetje lekker begint te schijnen.

Dus niks om je zorgen over te maken, je hebt gewoon een heerlijk lui paard die graag lekker in de wei ligt  te zonnen/slapen.

Offline Adelien

• Nieuwe Gerbruiker
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2011, 12:16:08 »
Hij heeft een goeie 2 weken ook een longontsteking gehad, en toen ik vorige week zaterdag aan het gelopperen was, kreeg hij plots terug een hoestbui, zou ik dit er mss aan kunnen linken?

Groetjes, Adelien (en Prinz)

Offline Waldylover

• Nieuwe Gerbruiker
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2011, 22:05:21 »
als hij daar goed van hersteld is, heeft dat niks met mekaar te maken

dat hoesten kan ook komen doordat of een hele stoffige bak, of dat hij losword, en even hoest,
briest hij na het hoesten ook meteen of een tijdje erna?

Offline Adelien

• Nieuwe Gerbruiker
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2011, 14:25:33 »
Ik heb daar nu niet echt op gelet. Maar dat zal ik zeker doen.
Wij hebben thuis geen piste, dus zal het niet komen door te veel stof. Maar in zijn stal heb ik het wel graag proper en dan ververs ik wel regelmatig van stro. Misschien is het daardoor dat hij wat geprikkeld is.

Offline Waldylover

• Nieuwe Gerbruiker
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2011, 22:11:19 »
het kan zijn dat sommige paarden idd wat gevoelig reageren en even hoesten wanneer hun stal net verwerst is van het stof,
staat hij erin als je opstrooid of gewoon buiten, en zet je hem er gelijk in als je heb opgestrooid of gaat hij er later pas is.

wat een vragen he, haha, maar het hoesten kan nml verschillende oorzaken hebben.

wat voor hooi gebruik je en hoe geeft je deze, op de grond of in een ruif?

Mijn pony hoeste ook, en dat kwam los met het rijden en dan ging hij altijd ff paar keer hoesten, en dan briessen.

Mocht het hoesten blijven, zou ik of even de DA raadplegen of een bakje hoestmix halen bij de paardenwinkel en deze helemaal opvoeren (schepje over zijn voer, licht aan zijn gewicht)

suc6 ermee

Maar zou je over het in de wei liggen geen zorgen over maken, doen meerdere paarden ;)

Offline Adelien

• Nieuwe Gerbruiker
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 07 juni 2011, 12:50:08 »
Dag Waldylover,

Ik heb er nu eens op gelet, en ja hij briest een klein beetje nadat hij gehoest heeft. Maar kvind da raar dat altijd na het galloperen is.

Het stro ververs ik eigenlijk overdag en dan gaat hij pas 's avonds in zijn stal.

Het hooi is droog, en dit geef ik op de grond.