Diversen > Paarden Babbel
HELP welke winterdeken en tips gevraagd
(1/1)
Waldylover:
Omdat mijn pony binnenkort 24/7 buiten komt te lopen en hij het nog niet gewent is
ben ik aan het rondkijken voor een 300 grams waterdichtewinterdeken.
Heb zelf 3 dekens gezien, en nu is mijn vraag of jullie ervaring hebben met een van deze dekens, en wat jullie vinden van de prijs kwaliteit verhouding ervan, en hoe ze vallen.
de eerste:
Premiere All Year Outdoor Combo halsdeken
is met vaste hals
prijs: € 89,95 nu voor: € 59,95
de tweede:
Outdoordeken Helsiki
zit geen hals bij
Prijs: € 75,00
de derde:
is een goedkopere versie van tweede
SL Outdoor 300 grams Glamour winterdeken
is een hals los bij te kopen
pijs: € 75,95 nu voor €56,96
Ben benieuwd naar jullie mening over deze dekens, of wat het verschil is kwa kwaliteit tussen de tweede en derde deken.
Of welke deken heeft jou voorkeur en waarom, voor een paard die 24/7 buiten loopt
dus andere 300 grams dekens onder de 75,00
Brand maar los.
evt deken tips voor een pony die het nog niet gewent is om 24/7 buiten te lopen zijn ook van harte welkom.
pony staat nu nog op stal en komt gemiddeld 2 -4 uur per dag buiten, en staat nu onder een 200-250 gram met 0-grams regendek op.
Wil het graag goed doen en daarom mijn vraag of jullie mij kunnen helpen wat te doen
Edit: even een kleine toelichtig, voor ik raar aangekeken word waarom ik hem nu in de wintermaanden 24/7 buiten ga zetten.
Op de stal waar ik nu sta worden mijn paarden niet meer buiten gezet, en de stallen worden niet meer gedaan (hier over had ik al een keer een topic gemaakt) terwijl dit wel de afspraken waren toen ik er kwam staan, en komen dus alleen 2-4 uurtjes buiten als ik er ben, ik ben daar dan zelf zo lang omdat ze anders alleen maar een uurtje naar buiten kunnen, en dat verdienen ze niet.
Mijn andere paard is een jaarling bijna twenter en staat te stuiteren in stal omdat hij niet naar buiten word gedaan, mede daardoor ben ik met spoed opzoek naar een andere stalling.
Maar mijn ene paard is het dus nog niet gewent en vandaar mijn vraag. Andere paard heeft vanaf april vorig jaar tot begin januari dag en nacht buitengelopen ook in de sneeuw, en is dus niet anders gewent.
Maar omdat ik niet wil dat hij ziek word of het koud krijgt, vraag ik jullie mening.
Het is helaas geen optie om te wachten tot het warmer word, en wil ze graag samen op dezelfde stal hebben.
De mensen in het huis ernaast hebben stallen, hier ga ik ook informeren voor ik er ga staan, of het mogelijk is om mijn pony snachts binnen te zetten.
Ik plaats dit topic omdat ik me goed wil inlezen en tips wil krijgen van andere die hun paarden 24/7 hebben buiten staan.
of me evt goede tips kunnen geven, hoe mijn pony goed te laten wennen aan het 24/7 buiten te staan.
Navigatie
[0] Berichtenindex
Naar de volledige versie