Voorstellen > Even voorstellen

Een vraagje!!

(1/1)

angeleyess:
Goedemiddag,

Wij hebben vanaf augustus een haflinger van 4 jaar bij de vorige eigenaar stond Belle dag en nacht in de wei, bij ons staat ze nu dag en nacht op stal (helaas nog geen mogelijkheid haar ergens op de wei te zetten mag volgend jaar pas weer) nu voerde we Belle eerst 2 scheppen biks daarna biks met een beetje daily food (stro met kruiden) daarna biks helemaal gestopt en nu krijgt ze alleen daily food en twee kleine handjes muesli en een plukje kuil, nu is het zo dat toen we haar net hadden in augustus, is mijn dochter ongelukkig ten val gekomen en heeft twee maanden op krukken moeten lopen omdat haar heup gebroken was, nu is dit gelukkig hersteld en mag ze weer rustig straks proberen met prive lessen op Belle te gaan rijden. Maar het probleem is dat Belle al die tijd niet gereden heeft, wij hebben haar wel elke dag gelongeerd en hele stukken met haar buiten gelopen maar ze heeft niet echt hoeven te werken.

Waar ik naar toe wil is dat de laatste paar dagen Belle bij het voeren gaat steigeren in stal en met haar voorbenen over de staldeur heen hangt (met alle gevolgen van dien) en dat als we met haar buiten lopen om te grazen ze me echt alle hoeken van het terrein laat zien totdat ze bij het gras is en ze met geen mogelijkheid mee te krijgen is als ze eenmaal bij het gras is.

Nu hebben we het eten iets opgevoerd twee grote handen daily food twee grote scheppen muesli in de ochtend en de avond en twee keer een pluk kuil.

Ik ben alleen zo bang dat ik of te weinig of teveel geef aan haar en kan nergens echt een goede beschrijving vinden van wat je een haflinger nou moet geven als ze niet zo veel doen en wat als ze straks wel weer gaat werken?

Kunt u ons verder helpen en adviseren wat een goede manier van voeden is voor een haflinger? Doen we het goed kan het anders?

Ik hoop op een reactie zeer vriendelijke groet, sandy

Evelyne:
Ik denk dat je veel teveel voert..
Een haflinger heeft niet veel nodig en zeker niet wanneer er bijna niets mee gedaan word.
Ik zou veel hooi voeren en een handje brok voeren na het longeren of buiten wandelen,gewoon als beloning.
De reden dat ze steigert is, denk ik, omdat ze veel energie heeft door de brok die ze krijgt.
Gooien jullie haar ook weleens los zodat ze even lekker haar energie kwijt kan?

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie