Auteur Topic: Grootte weide  (gelezen 453 keer)

Offline depauw

• Nieuwe Gerbruiker
Grootte weide
« Gepost op: 07 januari 2010, 14:09:43 »
Kan iemand me zeggen hoe groot een weide voor een Haflinger moet zijn ?
Klopt het dat dit niet zo groot hoeft te zijn omdat het een paard is dat anders teveel zou eten.
Kan iemand me tips geven AUB ?
Voor de kinderen zouden we ons graag een Haflinger aanschaffen,  daarom zijn alle tips welkom. We zijn nog leken op dit vlak.
Bedankt.

Offline Rachel

• Veulen
  • *
Re: Grootte weide
« Reactie #1 Gepost op: 09 februari 2010, 14:20:49 »
Hallo,

Qua m? kan ik het je niet precies zeggen. Ligt eraan of je hem 's nachts op stal zet of niet. Wat betreft te veel eten, je moet hem/ haar zo wie zo de eerste weken niet de hele dag op een volle wei zetten, maar dit langzaam aan opbouwen. Ook ivm koliek en hoefbevangenheid. Je paard moet wel voldoende ruimte hebben om te kunnen draven/galopperen.

Rachel

Offline Nici

• Veulen
  • *
  • Britt <3
Re: Grootte weide
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2010, 11:46:43 »
De grootte kan je niet echt in M? uitdrukken, maar het moet een aardige wei zijn waarin ze zich kunnen uitleven!
Anders kunnen er ongelukken gebeuren als ze gaan rijden, en dat willen we natuurlijk niet hebben lijkt mij.
Wel het gras zo kort mogelijk houden, dus als het te lang word, gewoon afmaaien. ;)
Dit doen wij ook altijd bij onze haflingers.

& Als ze geen gras gewend zijn, ( wat ik me bijna niet kan voorstellen! ) rustig aan opbouwen, eerst een uur of 2, dan een middagje etc.

Oja, nemen jullie 1 paard? en staat die helemaal alleen zonder contact met andere paarden? dan zou ik erover na gaan denken om er een shetlandertje bij te nemen als weidemaatje, ze eten niet veel en als uw kinderen nog jonger zijn kunnen ze er ook een rondje mee rijden. ;)
Boe, :D
Vergeet niet in mijn topics te kijken!!
Britt <33