Auteur Topic: zoals beloofd  (gelezen 337 keer)

Offline Eres

• Veulen
  • *
zoals beloofd
« Gepost op: 02 december 2009, 21:23:58 »
Hallo allemaal

Dank voor jullie reaktie

Ja het is weer wat tijd geleden dat ik hier was. Maar goed Ik ben dus nu bezig met een Haflinger te krijgen Op de foto is de klik al gemaakt a.s. zaterdagmiddag ga ik "proefrijden" en dan zal het ja of nee worden of er komt nog een tweede rit Het is een ruin van 11 jaar

Hij houdt niet van een bit in zijn "bek" of mond maar een western hoofdstel Ook niet meteen van er op en in galop dan is het van hop en jij er af  Meneer houdt ervan om eens rustiag aan te beginnen en dan langzaam het tempo op te voeren na een kwartier kan je alles met hem doen en gaat hij gewillig mee

Ik heb de eerste foto's gezien en ja dan zeg ik al Ja graag er komen nog meerdere opnames en zal vragen zaterdag of zij foto's kunnen maken en deze zal ik dus dan gaan plaatsen.

Ik mis eigenlijk diverse oude bekenden Ik hoop dat de ploeg van vorig jaar hier nog steeds lekker aktief bezig is en zoals ik al eens voorstelde laten we er een leuk forum van maken Maar dat moeten we dan wel met z'n allen doen

Ik hou jullie op de hoogte en groeten van
Wim, Eres en Cesar

Offline Lanita

• 2 Jarige
    • Lanita's weblog
Re: zoals beloofd
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2009, 21:25:50 »
Ben je al wezen kijken??
Zo, ja hoe ging het??
Lanita & Timo

Offline Marjanneke

• Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2009, 16:10:14 »
Ja ben eigenlijk ook wel benieuwd  ;)

Offline Eres

• Veulen
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2009, 20:10:48 »
Wel Ik ben dus wezen kijken en bij aankomst zag ik hem al in de verte staan En ja zelfs een "oudere" man als ik werd dus even wat nerveus toen ik hem zag

Eerst even binnen kennismaken met een ieder en toen naar buiten Hij stond rustig te eten maar op het geluid van je jas zak was hij nieuwsgierig en kwam naar me toe
Ik kon hem direct aanhalen en speelde met zijn lippen en wilde over de tanden geaaid worden weet niet of dit een normaal iets is bij een Haf Bij Eres (Fjord)  wel die doet dat ook

Daarna de lijn aan de halster en meegenomen naar de buiten piste Gelukkig was het even droog Even betasten en hij vond alles goed Inspoectie aan de hoef zeg je VOET en geef gewillig de potenw elke dan ook van Nou kijk maar ze zijn goed

Lopen gaat geweldig hij past zich zelf aan aan je looppas omdraaien en de hand omhoog en hij stopt  Zadelen etc ging helemaal goed Men heeft eerst even voor gereden hoe alles gaat en daarna overgenomen. Ik heb denk een half uur op hem gereden en het ging geweldig Hij is aan de western stijl rijden gewend en dat zal ik dus ook moeten gaan leren

Afgesproken dat ik voorlopig de eerste 4 weken op zaterdagmiddag ga komen om zoveel mogelijk te gaan leren een helemiddag zodat er geen kennis van hem verloren gaat Men gaat ook mij "testen" en dan gaan we aan tafel en zeggen we ja of... Ik zelf heb een heel goed gevoel en voel me op mijn gemak met hem en dat zegt voldoende

Zaterdag ben ik er dus weer en zal vragen of ze dan foto's zullen mnaken en zal ik ze heel graag gaan plaatsen

Ik denk dat ik er een Haf bij zal krijgen en het druk zal krijgen met rijden hier in de Ardennen waar we in het weekend sneeuw zullen hebben dus genieten in de bossen met Eres in de sneeuw

Groetjes en dank voor jullie reactie

Wim

Offline Marjanneke

• Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2009, 12:10:50 »
fijn dat het zo goed ging en dat je er een goed gevoel bij hebt.
En dat ie ook nog western is beleerd , helemaal geweldig is dat.